Berlín, město v srdci Evropy, má se zbytkem světa vynikající letecké i železniční spojení. Na berlínském letišti přistávají pravidelné evropské linky i lety ze Severní Ameriky, Středního východu a jihovýchodní Asie. Také železniční trať nabízí perfektní spojení s jinými evropskými městy a vede až do centra Berlína. Nejlevněji se pak lze dostat do hlavního německého města mezistátními autobusovými linkami, často je však tento způsob přepravy způsobem nejpomalejším.
Jak se dostat z letiště BER do centra Berlína
Hlavním berlínským letištěm je od roku 2020 Letiště Berlín-Braniborsko (BER), přičemž se jedná o třetí nejrušnější letiště v Německu. Nejčastěji zde přistávají letadla společnosti Lufthansa, z České republiky to jsou pak letadla společnosti Austrian Airlines. Nově vybudované letiště se pyšní 31 metrovou vyhlídkovou věží, kterou projektovali architekti Karin a Ramsi Kususovi.
Nejrychlejším způsobem, jak se dostat z letiště do centra města, je pomocí vlaku Airport Express, který provozuje Deutsche Bahn. Vlak míří přes Ostkreuz, Alexanderplatz, Berlin Hauptbahnhof k Potsdam Hauptbahnhof, kam dorazí zpravidla za 50 minut. Jízdenky si zakoupíte v samoobslužném automatu a budou vás stát 3,80 euro.
Další železniční spojení zajišťuje místní síť S-Bahn (linky S9 a S45), která je výrazně pomalejší než Airport Express a má více zastávek. Od letiště vyjíždí každých 10 minut a napojuje se na další trasy S-Bahnu, které pokrývají celé město. V neposlední řadě lze využít kombinaci autobusové dopravy a U-Bahnu. Nejprve využijte kyvadlové autobusy X7 a X11, které míří do stanice U-Bahnu Rudow, odkud následně nastupte na linku U7 mířící do centra města.
Jak se dostat z hlavního nádraží do centra Berlína
Hauptbahnhof, berlínské železniční nádraží, bylo otevřeno v roce 2006 a dodnes patří k největším železničním dopravním uzlům v Evropě. Obrovská hlavní hala a dvě vysoké administrativní věže ze skla a oceli působí ohromujícím dojmem. Hauptbahnhof slouží jako hlavní nádraží pro všechny vlaky národní železniční společnosti Deutsche Bahn.
Deutsche Bahn provozuje kromě jiného přímé vlakové spoje mezi Prahou a Berlínem, přičemž cena za jednosměrnou jízdenku začíná v současné době na 31,90 €. Záleží však na tom, s jakým časovým předstihem si jízdenku kupujete a v jaký čas plánujete cestovat. Bez nutnosti přestupu pak cesta do Berlína trvá 4,5 hodiny.
Levnější vlakové jízdenky nabízí České dráhy, u kterých lze cestovat do Berlína již od 370 Kč. Cesta vlakem EC Berliner trvá obdobně jako u Deutsche Bahn 4,5 hodiny.
Hlavní nádraží spojuje s centrem města několik linek S-Bahnu (S3, S5, S7 a S75) a také krátká trasa U-Bahnu (U55), která z nádraží míří k Bundestagu a Braniborské bráně.
Hlavní nádraží v Berlíně
Jak se dostat autobusem do Berlína?
Kam se můžete dopravit vlakem, tam to jde zpravidla i autobusem. Výjimkou není ani Berlín. Na mezinárodních trasách umožňuje rychlá dálniční síť (Autobahnen) autobusům dosáhnout vysoké rychlosti. Ačkoliv je jízda autobusem levnější než vlakem, počítejte s menším prostorem a lehkým diskomfortem.
Z Prahy jezdí přímé spoje autobusů společností RegioJet a Flixbus, přičemž cena jízdného se v současné době pohybuje okolo 800 Kč. Většina z těchto spojů začíná na ústředním autobusovém nádraží Praha-Florenc a končí v Berlíně na nádraží Südkreuz nebo na Zentraler Omnibusbahnhof Berlin (ZOB). Některé ze spojů společnosti Flixbus navíc pokračují až na berlínské letiště BER. Délka jízdy se pak zpravidla pohybuje okolo 4 hodin.
Jak se dostat autem do Berlína
Berlín je obklopen dálničním okruhem (Berliner Ring), na který se napojují dálnice směřující od Mnichova, Drážďan, Norimberku, Hannoveru a Hamburku. Z okruhu do centra Berlína pak vybíhá velké množství výjezdů. Přestože se jedná o rychlý a pohodlný způsob dopravy do Berlína, v samotném centru města již auto příliš výhodné není. Jaké způsoby přepravy jsou naopak vhodnější jsme rozebrali v následujícím článku.
Tým Objev Svět
Zajímá tě svět okolo? Baví tě cestovat? Tak jsi na sprvném místě! Najdeš tady spoustů tipů ohledně cestování a fotky od jiných cestovatelů z celého světa.
Kompletní povinná výbava vozidla a dobrá znalost místních předpisů je klíčová před jakoukoliv cestou do Německa. Dodržování těchto pravidel je zásadní nejen pro bezpečnost, ale také pro vyhnutí se vysokým pokutám. V tomto průvodci se tedy podrobně podíváme na všechny aspekty povinné výbavy…
Dálnice v Německu jsou pro většinu motorových vozidel zdarma. Povinnosti zakoupit dálniční známku platí pouze pro nákladní automobily s hmotností převyšující 7,5 tuny. Od platby jsou osvobozena auta na elektropohon. Zpoplatněné kategorie vozidel Zpoplatněné trasy Vozidla nad 7,5 tuny (nákladní vozy) 🚚 Dálnice, všechny spolkové silnice Vozidla do…
Cesta na dovolenou autem má svoje kouzlo – jste pány svého času, zastavíte si, kde chcete, a všechno máte pod kontrolou. Tedy pokud vám do toho nezačne mluvit navigace, která vás pošle přes tankodrom nebo vám vypne aplikaci kvůli přehřátému telefonu. V tomhle článku najdete aktuální tipy na nejlepší navigace pro…
Cesta autem na dovolenou může být skvělým začátkem celého dobrodružství – nebo taky důvodem, proč si příště radši zaplatíte letenky. Zvlášť když s vámi jedou malé děti. Než přejedete hranice, stihnete slyšet minimálně třikrát „Už tam budem?“ a zapomenutý plyšák nebo rozlitý džus dokážou vykolejit i toho největšího kliďase. Ale vážně – jde to.
Pokud míříte na výlet či dovolenou do Polska, je důležité dodržovat všechna místní silniční pravidla. Tento průvodce vám poskytne všechny potřebné informace týkající se povinné výbavy vozidla v Polsku. Denní svícení v Polsku Denní svícení je povinné pro všechna motorová vozidla po celý rok. Motocykly a vozidla přepravující nebezpečný náklad…
Povinná výbava auta v Itálii Cestování autem do Itálie vyžaduje znalost místních předpisů týkajících se povinné výbavy vozidla. Dodržování těchto pravidel je zásadní nejen pro bezpečnost, ale také pro zamezení vysokých pokut. Tento průvodce vám poskytne všechny potřebné informace. Denní svícení v Itálii Celodenní svícení je povinné pro všechny…
Jak by řekl klasik, „v Českých Budějovicích by chtěl žít každý.“ A něco na tom opravdu je. Město na soutoku Vltavy a Malše má vlastní rytmus – klidný, ale živý, s vůní ranní kávy z místních kaváren a zvuky města, které se probouzí bez tramvají, zato s pocitem pohody, jaký jinde nenajdete. Budějovice nejsou městem velkých…
Prahu zná každý. Karlův most, orloj, Hradčany. Jenže opravdová Praha začíná až tam, kde končí davy. V té Praze, kterou průvodci většinou neukazují. V uličkách, kam se turisté nedostanou. V kavárnách, kde se zastaví čas. V parcích, odkud je na město jiný pohled, než jaký znáte z pohlednic. Tohle není seznam památek,…
Když rutina ustoupí dobrodružství Byl pátek 12. července. Den, kdy jsem zavřel za sebou dveře. Věděl jsem, že přede mnou stojí něco, co mi rozbije každodenní rytmus, ve kterém se většina z nás točí: ranní budíky, práce, koníčky a úzký okruh známých tváří. Plán byl vlastně žádný plán. Jen mapa…
Cestovní pojištění na dovolenou po Evropě? Mnoho lidí ho neřeší s tím, že mají evropský průkaz pojištěnce (EHIC) – a tedy vše potřebné kryté. Jenže realita je jiná. Nepočítá se s převozem zpět do Česka, zásahy horské služby, návštěvami soukromých klinik ani s pomocí v cizím jazyce. A když přijde úraz, zdravotní problém u dítěte nebo…
Seceda je jedno z těch míst, kde si řeknete: tak takhle mají vypadat hory. Travnaté svahy, které se najednou zlomí v dramatický skalní hřeben, výhledy na Val Gardenu, ostré štíty Geislergruppe i rozlehlé pláně Alpe di Siusi. A co je na tom nejlepší? Nahoru se dostanete i bez dlouhého výstupu. Z Ortisei sem…
Cinque Torri je jedno z těch míst, kam se dá vyrazit i bez dlouhého přemýšlení – a stejně budete rádi, že jste tam šli. Pět skalních věží trčí z kamenitého svahu nad průsmykem Falzarego, jen pár minut autem od Cortiny d’Ampezzo. Nahoru vede lanovka, ale pokud…