V souvislosti s dopravou v hlavním německém městě Berlíně turisty často zajímá, jaký je rozdíl mezi S-Bahnem a U-Bahnem. V jednoduchosti lze říci, že rozdíl mezi těmito dvěma druhy vlaků není nijak markantní.
První z rozdílů spočívá ve skutečnosti, že se U-Bahn více podobá metru. Většina nástupišť U-Bahnu je totiž v podzemí, zatímco S-Bahn obsluhuje také velké množství nadzemních zastávek. Tento rozdíl je způsoben především tím, že S-Bahn zajíždí i mimo centrum města, kde se již podzemní nástupiště příliš nevyskytují. Nelze ovšem tvrdit, že oba dva druhy vlaků mají zcela odlišné zastávky. Některé jsou totiž oběma společné.
Druhý rozdíl lze spatřit ve vlastnictví vlaků. Zatímco U-Bahn vlastní BVG (Berliner Verkehrsbetriebe), S-Bahn vlastní největší železniční dopravce v Německu Deutsche Bahn. Tento dopravce zajišťuje mimo jiné také vlakové spoje mezi Prahou a Berlínem, o čemž jsme psali v článku „Jak se dostat do Berlína?„.
Oba dva typy vlaků se od sebe liší také tím, kolik tras obsluhují a jak často jezdí. U-Bahn obsluhuje pouze 10 tras, přičemž v dopravní špičce jezdí tyto vlaky téměř každou minutu. Naopak vlaky S-Bahnu jezdí každých 10 až 20 minut, ovšem obsluhují více tras, konkrétně 15. Tyto trasy pak často vybíhají až za hranice města.
Nástupiště S-Bahnu a U-Bahnu
Také nástupiště S-Bahnu a U-Bahnu se liší svým značením. Zatímco jsou stanice S-Bahnu označeny zelenou kruhovou značkou s bílým písmenem S, nástupiště U-Bahnu jsou označeny písmenem U na čtvercové tmavomodré značce.
Když se řekne turismus, většina z nás si představí slunečné pláže nebo historické památky. Ale co takhle návštěva místa, kde se odehrála historická tragédie? Zní to neobvykle? Vítejte v světě dark tourismu, neboli „temná turistika“. Ponořme se do tohoto fascinujícího trendu, který nám umožní nahlédnout do hlubších, temnějších vrstev historie a lidské existence. Zajímá vás, […]
Hledáte způsob, jak si užít přírodní krásy a zároveň se necítit jako Robinson Crusoe? Pak jste na správném místě! Glamping, nebo také „glamourous camping“, nabízí spojení dvou zdánlivě neslučitelných světů: divoké přírody a luxusu. Ve světě, kde se hodnoty jako pohodlí a kvalita služeb dostávají na přední místa, je glamping moderním způsobem, jak strávit dovolenou […]
V dnešní době, kdy se planeta potýká s ekologickými výzvami, se stává koncept ekoturismu stále aktuálnějším. Ale co to vlastně ekoturismus je? A proč by vás měl zajímat? V tomto článku se ponoříme do klíčových aspektů udržitelného cestování a odhalíme, jak může ekoturismus pozitivně ovlivnit nejen životní prostředí, ale i lokální komunity a vás samotné. […]
Co přesně znamená termín „backpacking“? Jedná se o specifickou formu cestování, která získává na popularitě mezi lidmi, kteří touží po dobrodružství, nezávislosti a kulturním poznání. V tomto článku se podíváme podrobně na to, co backpacking vlastně je, jaké přináší výhody a pro koho je tento způsob cestování ideální. Co je to backpacking? Jedná se o […]
Cestujete často mezi různými časovými pásmy a cítíte se unavení, rozladění nebo dokonce nemocní? Tyto nepříjemné pocity by mohly být známkou jet lagu, fenoménu, který může negativně ovlivnit vaše tělesné a duševní zdraví. V tomto komplexním průvodci vám přiblížíme, co je jet lag, jaké má symptomy a co můžete udělat, aby vám nepokazil váš cestovatelský […]
Představte si, že vaše kancelář je každý týden v jiné zemi, vaši kolegové hovoří různými jazyky a vaše obědy nejsou sendviče z bufetu, ale exotické pokrmy z celého světa. Zní to jako sen? Pro digitální nomády je to realita. Ale kdo to vlastně je digitální nomád? V tomto článku se zaměříme na tento moderní životní […]
Spravovat souhlas s cookies
Soubory cookies a další technologie nám pomáhají zlepšovat naše služby, pomáhají nám analyzovat výkon webu a umožňují nám pomáhat zákazníkům ve výběru správného zboží. V nastavení si můžete vybrat, které cookies můžeme používat. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.